Förklarar lite mer.

Hej! jag tänkte berätta om vad jag menade med att veckan vi då fick lov va ganska så jobbig. Det är nämligen så att en i min klass Jenny Elisson Hansson försvann den 19 december från våran skola i Vadstena (Vadstenagymnasiet). Och hon försvann i en mörk bil med en kille i 25-30 års åldern. Enligt vittne som har träffat personen så har han ett utländskt utseende. Hon hade då en pekperformance jacka av kortare modell. Allt är såklart polisanmält, och dagen vi fick reda på att hon va borta den va helt knäpp. Jag kommer knappt inte ihåg för att jag blev så chockad och framför allt rädd för Jennys skull. Då tänker man precis så som ni görnär ni läser det här "oherregud tänk och hon är död" jodå det va min första tanke. Och jag tror inte det finns något som framför allt alla i klassen inte tänkt på. Jag har inte skrivit om det här förut för att det här även är spridet på andra sidor på internet och andra tjejer i klassen som har skrivit på sin blogg har fått ganska så jävla dåliga kommentarer för att vara ärlig. Och det känns ju lite som att alla som är så jävla angagerade på Flaskback, som sitter och kommenterar att det är rasistisk att skriva att han har ett utländsk utseende. Men om han ser ut så, så kan man ju inte skriva att han har blond hår och är blåögd! Självklart kommenterar dom också att vi är dåliga kompisar som inte är ute och letar, men hur lätt är det för oss? 16 år ens kompis/bästa kompis är borta och man känner sig helt maktlös pga att hon kan va vart fan som helst i hela landet! Om vi visste i vilket område hon va så skulle inte någon av oss ens tveka att åka dit och leta. Det känns ju som ett dålig argument att vi är dåliga kompisar för att vi inte letar. klart vi bryr oss om Jenny, och just nu mer än allt annat. Det går fan inte en dag utan att jag tänker på, vart är hon? mår hon bra? är hon ensam? är det här frivilligt? är det ofrivlligt? alla tankar som gör allting till ett enda kaos kan jag ju säga. Jag tror inte att ni förstår hur ont det gör att inte kunna göra något åt det, och hennes familj? Jag hoppas och vet att dom kämpar. Det krävs mycket av en människa för att kunna komma igenom något sånt här. Speciellt när man inte vet något alls om vart hon befinner sig i just denna stund!
Igår hade Jenny ringt sin mormor och berättat att hon mår bra, men hon är fortfarande inte hemma. Och inte i säkerhet! Därför ber jag er alla att dela det här på facebook https://www.facebook.com/pages/Har-du-sett-Jenny-Elisson-Hansson-16-%C3%A5r/239925019411584 och även hålla ögonen öppna! Om ni ser henne så tveka inte en sekund att ringa polisen på 11414!
Två bilder på fina Jenny!
Jenny om du någonsin läser det här och du inte är hemma, kom hem snälla.. Jag önskar så gärna att vi får det där smset av skolan som det står att du är hemma och oskadd ♥

Kommentarer
Postat av: anon

Tänkte att jag skulle reda ut en del frågetecken du verkar ha.



Detta är ett typexempel på ett relativt nytt fenomen i Sverige kallat grooming. Grooming är ett fenomen som ökat i takt med den ökade invandringen från mellanöstern.



Det börjar med att mannen/männen börjar överösa sitt utvalda offer med gåvor för att sedan börja introducera droger. När offret börjar utveckla sitt drogberoende så börjar det sexuella utnyttjandet. Först av mannen/männen som duperat offret, när hon blivit nyttjad ett tag så börjar gärningsmännen bjuda ut offret till betalande och ickebetalande kunder, I det senare för förnedringen bara. Det är även vanligt att offret filmas i förnedrande ställning och denna film/foton används som utpressning "gör du inte si eller så så kommer filmerna att skickas till din mamma din mormor osv osv!" utöver detta så tvingas offren till dessa hyenor tvingas göra förnedrande saker för att få droger som de vid detta laget är väldigt beroende av = de gör vad som helst i princip.



Jag hoppas att jag har fel och att detta inte har hänt henne men det är väldigt vanligt även i Sverige bara att det inte har uppmärksammats pga att gärningsmännen uteslutande är araber(+fåtal zigenare) och det går inte ihop med förd politik(högsta invandringen per capita i hela västvärlden). Skulle detta komma ut så skulle folket börja protestera och kräva sänkt invandring och det i sin tur betyder mindre pengar för storbolagen/politikerna, så därför gör dom allt för att mörka detta. <- Det är därför polisen inte gör ett smack heller för går detta till rättegång och uppmärksammas så blir det jobbigt för politiker(Nästan alla polischefer är politiskt tillsatta och gör som partiledningen säger till om att göra, in case you didn't know).



Vilka är det som håller på med grooming kanske du då undrar? Det finns tusentals fall varje år i England MEN det finns inga registrerade fall i England där gärningsmännen är inhemska engelsmän, vad säger detta dig? vilka är det eg som ligger bakom? (läs ovan så ser du svaret).



Det gör en inte till rasist sålänge man håller sig till fakta sådeså! Skit i om folk kallar dig rasist för att du påtalar att Gärningsmannen -> en man i 30årsåldern <- ser utländsk ut, det är inte nedlåtande på något sätt utan bara FAKTA.



Läs även här för lite mer kött på benen.



"Pakistani men in Britain of seeing white girls as ‘easy meat’ for sexual abuse.

Several police forces have investigations currently going on into gangs suspected of systematically abusing young girls."



http://www.guardian.co.uk/society/2011/jun/29/abused-girl-police-grooming-gangs



Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad!



Och kom ihåg att hon kommer behöva allt stöd hon kan få av er vänner när hon kommer hem, för sånt här sätter djupa spår och många av dessa offer tar livet av sig :(



ge inte upp!



Mvh

2012-01-01 @ 16:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0