jag är hemlig

har ännu inte tagit tag i att städa rummet.. borde göra det snart.
men först ska jag berätta om boken jag läser! (eftersom några undrade)
den handlar om amanda och ludvig, som sen barn har älskat varandra djupt
och haft en tajt uppväxt, allt dom hade var varandra och sedan när dom blir äldre blir det mer än så
amanda blir förälskad i ludvig och även ludvig blir kär i amanda och där börjar hela boken
att dom vill tillbringa sina liv ihop, i ett gemensamt liv..
men dom båda vet att verkligheten kommer att komma ifatt dom.
de har sex, ett x-antal gånger, tills en granne ser dom ute i skogen i en glänta
och när de kommer hem så vet dom att mamman har fått reda på deras hemliga förhållande.
amanda slår upp incest och hon och ludvig vet båda att det är fel, men dom älskar varandra och
vill va tillsammans, i boken får man oxså läsa om svartsjuka då amanda sen 1 år tillbaka haft en religiös pojkvän
men både ludvig och amanda försöker träffa andra men svartsjukan växer och längtan efter varandra blir större.
mamman skickar iväg ludvig till sin bror på härnösand, men både A och L tror att det är tillfälligt.
men två dagr efter flytten hämtar de alla hans saker, allt utom en tavla amanda målat till honom.
boken kan man tolka på flera olika sätt, jag tycker den är bra kanske pga av att den är detaljerad från hennes synvinkel och alla problem som förklaras så att man levs in så pass så att man nästan är där och ser allt.
jag rekommenderar boken starkt, har ännu inte kommit till slutet men jag säger bara, ni som inte har läst den LÄS DEN!!!!!
"Nu är klockan snart halv fyra och jag kan inte sova. Kan du svara mig på en sak? Får man bli alldeles varm och matt i kroppen av att se sin egen brorsa? Får man det, även om han är den snyggaste oh finaste killen i hela universum?! Jag kan inte hjälpa det! OCH JAG SKÄMS SÅ IN I HELVETE!!"
utdrag ur boken :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har läst den flera gånger, tycker att det är den bästa boken Katarina von Bredow har skrivit. Dock har jag inte läst "knappt lovlig än" men har läst de andra :)

Tycker som sagt att denna är den bästa :D

2011-02-23 @ 14:29:50
URL: http://johannaaalinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0